פרוייקטים נבחרים


IBI-HDHV

תפקיד: מנהל התיב"מ של החברה (CAD Manager). ריות: הקמת מערך התיב"מ של צוות התכנון.

חברות איי.בי.איי. מקנדה (IBI) ור.ה.ד.ה.וי. מהולנד (RHDHV) זכו במכרז התכנון של המקטע התת-קרקעי של הקו האדום, הראשון בפרוייקט התשתיות הגדול הכולל 10 תחנות תת-קרקעיות. מערך התיב"מ כולל תקן מפורט ומקיף, קבצי תבניות לכל הדיסיפלינות ולקני-המידה השונים, הדרכה ותמיכה צמודה לכל המתכננים ומערכת בדיקות יסודית ומקיפה המבוססת על תוכנת "ריפורט" - "Report" וכן תוכנת בדיקות הגשה מיוחדת אשר פותחה במיוחד לפי דרישות הפרוייקט.





האתגר: חברת "דרך-ארץ" (DE-CJV) תכננה ובנתה את כביש 6 חוצה ישראל. החברה ביססה את התכנון על תקן תיב"מ שלא היה מוכר בארץ והובא מקנדה ע"י חברת Canadian Highways International Corporation – CHIC, שהייתה שותפה בפרויקט. כל משרדי התכנון שהשתתפו בפרויקט נדרשו לספק את כל שרטוטי העבודה שלהם בפורמט הנדרש על-פי התקן אך לחברה לא היו כלים לבדוק את התאימות של החומר המוגש לתקן.

הפתרון שיושם: כדי להתמודד עם אלפי השרטוטים שהתקבלו פותחה במיוחד תוכנת "ריפורט" - "Report" לבדיקת תאימות שרטוטי אוטוקד (DWG) לתקן. התוכנה בודקת את מרכיבי השרטוט השונים ומשווה אותם לדרישות הנכללות בקובץ הסטנדרטים שהוגדר מראש ונמסר לכל המתכננים. דוחות ליקויים מפורטים מופקים באמצעות התוכנה כדי לאתר את התיקונים הנדרשים.

יתרונות הפתרון: מהירות עבודה, בדיקת שרטוטים רבים ביחד ישירות מהמדיה (CD, למשל), דוחות מפורטים, בדיקות מקיפות.





האתגר: לאפשר לעובדי החברה המפוזרים במשרדים שונים ברחבי הארץ להכין שרטוטים ומפות בצורה אחידה ותקנית תוך חיסכון בזמן ומינימום אי-הבנות.

הפתרון שיושם: בוצע ניתוח מערכת של צרכי העובדים השונים במחלקות ובמרחבים. הוכנה מערכת קבצים שכללה קבצי תבנית (Template), ספרית בלוקים, מקרא, הגדרות סגנונות הדפסה, סוגי קווים מיוחדים, גופנים עבריים ועוד.

הוכנה מערכת כלים לעזרה בשרטוט המבוססת על כלי ה- Tool Palettes של האוטוקד המאפשרת שרטוט מהיר על-פי התקן. הוגדר קובץ תקן (CAD Standards - dws) שקושר לשרטוט התבנית כדי להתריע על חריגות בזמן העבודה.

במסגרת הפתרון הוכנה גם מערכת ליצירת טופולוגיות פוליגונליות המבוססת על אוטוקד Map 3D לצורך העברת מידע תכנוני (תב"ע של יערות) למערכת הממ"ג (GIS) הארגוני בקלות ובמהירות רבה יותר.

יישום הפתרון כלל גם הדרכות של כל העובדים על-מנת להבטיח את מהירות ההטמעה.

חזרה למעלה





האתגר: לאפשר קליטה מסודרת ויעילה של קבצי התכנון והביצוע ההנדסי של החברה למאגר מרכזי אשר ממנו יהיה ניתן להעביר מידע למערכת המידע הגיאוגרפי הארגוני.

הפתרון שיושם: ניתוח מערכת והגדרת סביבת עבודה לקליטת החומר לפורמט מיוחד המבוסס על תוכנת אוטוקד Map 3D תוך שימוש בכלי התוכנה: Object Data, Annotation, Feature Classes, Drawing Cleanup ועוד. תהליך העבודה כולל טיוב המידע כדי למנוע כפילויות וטעויות.

בנוסף, פותחה תוכנה ייעודית (CellcomOptic) במיוחד לצורך קריאת מידע מתוך מאגר השרטוטים (כמה אלפים) והעברתו לפורמט המתאים לשימוש במערכת המידע הגיאוגרפי של הארגון. התוכנה פועלת באופן אוטומטי מספר פעמים ביום על-מנת להבטיח את רמת העדכון המרבית של המידע המוצג במערכת.

יתרונות הפתרון: אחידות המידע הנצבר בארגון, עדכון מערכות אוטומטי, מהיר ואמין.

חזרה למעלה





האתגר: קישור מהיר ואוטומטי של מידע מבסיס הנתונים הארגוני לתוך שרטוטי האוטוקד. הבעיה איתה התמודדו עובדי החברה הייתה הכנת טבלאות מעודכנות ואמינות של כמויות חלקים בתוך השרטוטים. מאחר וחלק מהמידע בטבלאות הכמויות מקורו בבסיס הנתונים הנמצא מחוץ לאוטוקד נדרש פתרון מיוחד.

הפתרון שיושם: כל טבלאות הכמויות הוגדרו מחדש תוך שימוש בבלוקים מיוחדים עם אטריבוטים לפרטי המידע הנדרשים. פותחה תוכנה מיוחדת (CatPart) אשר סורקת את הבלוקים המיוחדים שהוכנסו לשרטוט ובעזרת המספר הקטלוגי או מספר השרטוט משלימה את המידע החסר מתוך בסיס הנתונים לתוך הבלוקים. התוכנה גם בודקת טעויות שונות שעלולות להיות בבלוקים (מידע חסר, אי-התאמה לבסיס הנתונים וכד') ומתריעה על כל אחת מהן.

יתרונות הפתרון: קישור המידע הארגוני לשרטוטים תוך כדי עבודת התכנון, מניעת טעויות סופר בשרטוטים וחסכון בזמן.

חזרה למעלה




  

תפקיד: מנהל התיב"מ של החברה (CAD Manager) ואחראי על הממ"ג הארגוני (GIS).
אחריות: הקמת מערך התיב"מ והממ"ג של החברה.

לצורך תכנון הרכבת הקלה של תל אביב (הקו האדום) גויסו כ- 40 חברות ייעוץ ותכנון השייכות ליותר מ- 10 דיסציפלינות תכנון שונות. פותחה מערכת קבצים הכוללת את קבצי התבניות השונים וכן את כל קבצי התמיכה הנדרשים לעבודה במסגרת התקן. נכתבו מסמכי אפיון הכוללים את כל הדרישות מהמתכננים. נערכו פגישות עבודה להגדרת התקן וכן פגישות הדרכה להטמעת התקן במשרדי התכנון. כל התוכניות שהוגשו לחברה עברו סדרת בדיקות מקיפה לוודא את התאמתם לתקן. בבדיקות הקבצים נעשה שימוש בתוכנת "ריפורט" - "Report".

בנוסף, מאחר ותקן ניהול המסמכים של החברה כלל תקן מורכב למתן שמות לכל הקבצים, המבוסס על תקן אירופאי, פותחה תוכנה מיוחדת שבדקה את שמות כל הקבצים לסוגיהם (dwg, dwf, plt) מול בסיס נתונים מיוחד שכלל את השמות התקניים.

חזרה למעלה





האתגר: חברת פלסאון היא יצרן אביזרי צנרת מיוחדים. במסגרת הכלים שהחברה מעמידה לרשות לקוחותיה נדרשה היכולת לשלב את הקטלוג האלקטרוני עם סביבת האוטוקד.

הפתרון שיושם: פיתחנו מערכת של קטלוג אלקטרוני מבוסס-אינטרנט של כל שרטוטי המוצרים של החברה. הקטלוג ייחודי בכך שהוא מבוסס על טכנולוגיית "i-drop" של חברת אוטודסק המאפשרת ללקוח לגרור-ולשחרר את החלק ישירות מחלון סייר האינטרנט שלו אל תוך מסך האוטוקד. הפעולה גוררת באופן אוטומטי את הורדת החלק (בלוק) מאתר החברה והכנסתו ישירות לשרטוט המתכנן. המנגנון המשולב באתר הקטלוג כולל מנגנון חיפוש שנועד להקל על מציאת הפריט המתאים.

בנוסף פותחה תוכנה אשר מפיקה מתוך שרטוט הלקוח כתב כמויות אשר נועד להקל על קבלת מידע נוסף לגבי הפריטים וכן להכנת הצעת מחיר. התוכנה כוללת בכתב הכמויות את פרטי כל המוצרים של חברת פלסאון אשר הוכנסו לשרטוט, קוד פריט, גודל, תיאור וכד'.

לחץ כדי לנסות...

חזרה למעלה





האתגר: חברת אפקס היא יבואנית של חלונות ודלתות למגזר העילית של האדריכלות. החברה חיפשה פתרון לבעיית הצעות המחיר שלה שלא כללו את התיאורים הגרפיים / שרטוטים של המוצרים שלהם.

הפתרון שיושם: פיתחנו מערכת תוכנה חדשנית (אפקס-פרט ApexPart) המשלבת אפליקציה לאוטוקד בשילוב ספריית שרטוטים גדולה ובסיס נתונים מרכזי אשר מאפשרת הפקת הצעות מחיר מתוך האוטוקד תוך הצגת הפריטים שנבחרו בהצעה. כל הצעת מחיר היא שרטוט אוטוקד מיוחד השייך ללקוח מוגדר אשר פרטיו מוכנסים מבסיס הנתונים ואשר לתוכו מכניסים את הפריטים הרצויים תוך הגדרת המידות המדויקות וכן תכונות נוספות (חומר, צבע). התוכנה מחשבת את המחיר הנדרש ומציגה אותו בשרטוט במקביל לעדכון בסיס הנתונים. התוכנה מאפשרת חישובים מורכבים הכוללים שערי חליפין, הנחות וסיכום.

הטמעת המערכת כללה הדרכה של צוות החברה, עזרה בהכנת השרטוטים של הפריטים השונים, תמיכה והתאמות נוספות.


חזרה למעלה


http://www.aradgazit.co.il